Od stycznia - choć to termin nadal niepewny - ma zacząć obowiązywać nowy bilet roczny w formie ratalnej, ale kodowany na Migawce MPK Łódź. Problem z tym, że Santander, który ma zająć się obsługą kredytową tego produktu, na razie nie udziela żadnych informacji na ten temat.
O nowej taryfie biletowej, która miałaby obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku,
dowiedzieliśmy się w połowie listopada od wiceprezydenta Łodzi Tomasza Piotrowskiego. Z kolei przewodniczący Rady Miejskiej w Łodzi Bartosz Domaszewicz przekazał mediom, że magistrat planuje nowy rodzaj biletu okresowego - nazwanego rocznym w subskrypcji - w cenie miesięcznej 98 zł. To pierwsza zmiana w taryfie Lokalnego Transportu Zbiorowego w Łodzi od 2022 roku.
Santander milczy ws. Migawki na raty Ta propozycja wywołała żywą dyskusję w mieście, bo mieszkańcy nie znali jej szczegółów. Szczególnie, że jak się potem okazało, nie będzie to klasyczna subskrypcja znana z platform streamingowych. Kwota 1167 zł zostanie rozłożona na 12 comiesięcznych rat, które zaproponuje wybrany bank – Santander. Dyskusja odbyła się również podczas listopadowej sesji Rady Miejskiej, gdzie przyjęto nowe opłaty za bilety - ale poza wspominanym biletem rocznym.
W związku z tym zapytaliśmy, jak w praktyce będzie wyglądała procedura zakupu ratalnego biletu miesięcznego i jakie koszty poniesie MPK/miasto w związku z tą usługą? Bank, pomimo, że za niecały miesiąc Migawka na raty miałaby zacząć funkcjonować, nie komunikuje o żadnych szczegółach.
– Na tym etapie jest jednak jeszcze zbyt wcześnie, abyśmy mogli udzielić jakichkolwiek informacji dotyczących naszych planów. Proponuję, abyśmy powrócili do tematu w drugiej połowie stycznia przyszłego roku. Wtedy najprawdopodobniej będziemy dysponować szczegółami, którymi będziemy mogli się podzielić – przekazała Magdalena Grzelak, dyrektor ds. Komunikacji Wewnętrznej i Public Relations Santander Consumer Bank.
Gdy ponownie dopytujemy o szczegóły wspominając, że mamy do czynienia pośrednio z usługą publiczną, dostajemy kolejną odpowiedź: – Na tym etapie ustaleń nie czujemy się ani upoważnieni, ani nie uznajemy za zasadne udzielanie jakichkolwiek informacji dotyczących naszych planów – zakomunikowała dyrektor Magdalena Grzelak.
MPK Łódź o nowym rozwiązaniu mówi więcej "Transport Publiczny" zapytał również miejskiego przewoźnika o szczegóły proponowanego od stycznia 2025 roku rocznego biletu ratalnego. MPK Łódź jest bowiem operatorem Migawki – karty, na której kodowane są bilety okresowe w Łodzi. Interesowało nas m.in., kiedy nastąpi podpisanie umowy z Santanderem oraz kiedy wspomniana oferta będzie dostępna dla pasażerów? Interesowało nas, jakie koszty poniesie przewoźnik lub miasto w związku z tym?
– Jeżeli chodzi o podpisanie umowy, to jesteśmy w trakcie ostatnich uzgodnień, a spółka nie poniesie żadnych kosztów. Chcemy, aby rozwiązanie to zostało wprowadzone w styczniu 2025 roku – wyjaśnił Piotr Wasiak, rzecznik MPK Łódź.
Od przedstawiciela miejskiej spółki dowiadujemy się także szczegółów nowej oferty. Warto wspomnieć, że bilety okresowe można kupić przez internet, w aplikacji Łódź.pl, w Biurze Obsługi Klienta MPK czy w automatach biletowych. W tym konkretnym przypadku zakup biletu na raty będzie możliwy tylko online. Pasażer po wyborze biletu rocznego i odpowiedniej opcji opłaty zostanie przeniesiony na stronę banku, gdzie będzie trzeba przejść procedurę weryfikacyjną.
– Wszystkie kwestie związane z biletem np. obsługą migawek będzie można załatwić w punktach MPK, natomiast rzeczy związane z finansowaniem i obsługą płatności będą po stronie banku – uzupełnia Piotr Wasiak.